Cara Hilangkan Panau Di Muka Sebelum Kronik



“Ala…muka comel tapi ada panau pulak!” Adui..Siapa yang tidak terasa apabila kawan sendiri cakap macam tu. Makan hati berlauk ulam raja la kita. Bagi yang menghadapi masalah panau di muka atau pun apa-apa masalah di bahagian muka pasti merasa malu untuk berhadapan dengan orang ramai. MALU! Teutamanya PEREMPUAN. Apakah cara terbaik untuk hilangkan panau di muka?


Mesti kita DESPERATE sangat untuk mencari jalan penyelesaian. Nak keluar rumah pun berfikir berkali-kali sebelum membuat keputusan. Tenang, kita sudah ada penyelesaianya untuk merawat panau dengan paling berkesan


Apa Itu Panau Sebenarnya?

Panau ialah jangkitan yang kerap berlaku pada lapisan luaran kulit . Panau biasanya bertompok-tompok putih yang tumbuh disekitar bahagian tubuh yang aktif berpeluh yang disebabkan oleh kulat jenis Malassezia. seperti pipi, kulit kepala, belakang leher dan belakang badan.

Panau di bahagian muka.

Panau lebih ketara kelihatan jika penghidap berkulit gelap. Panau bukan hanya menganggu penampilan diri malah menimbulkan gatal-gatal pada bahagian tersebut terutamanya ketika berpeluh.


Macam Mana Panau Berlaku?

Panau kerap berlaku pada mereka yang kekurangan zat nutrisi, mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti steroid dan mereka yang berpenyakit peluh berlebihan (hyperhidrosis). Panau boleh berlaku pada semua peringkat umur.

Cuaca panas mendorong gejala panau akibat peluh

Walau bagaimanapun, panau lebih kerap berlaku di kalangan remaja dan belia. Iklim Malaysia yang berkawasan tropika dengan suhu dan kelembapan tinggi turut mendorong gejala panau. Berita baik, ramai orang dewasa mempunyai kulat ini pada badan mereka dan tidak member jangkitan pada orang lain.


Apa Tindakan Anda?

Terdapat banyak cara untuk merawat panau antaranya mendapatkan rawatan dari doktor atau perubatan secara tradisional. Selain itu, langkah pencegahan juga amat penting antaranya:

Basuh muka dengan pencuci muka atau mandi dengan kerap
Pastikan kulit sentiasa dikeringkan terlebih dahulu sebelum memakai pakaian
Elakkan memakai pakaian yang sudah dibasahi peluh untuk jangka masa panjang
Pakai pakaian yang mudah serap peluh

Basuh kerap wajah anda selepas berpeluh dan bersihkan dengan kain bersih

Namun, kadar untuk penyakit panau berulang adalah agak tinggi iaitu 60%. Oleh itu selain dari rawatan luaran, aspek pertahanan tubuh dari dalam juga perlu dititikberatkan. Selain menjaga hygiene tubuh badan sendiri anda perlu tingkatkan ketahanan badan terutamanya kulit anda yang mungkin sensitif


Tingkatkan Ketahanan Badan Secara Semulajadi

Ketahanan badan anda yang rendah mungkin penyebab panau di wajah dan seluruh badan anda. Bahkan panau yang berulang kali bertandang tanpa jemu ke wajah anda mungkin disebabkan imunisasi badan yang rendah dan seterusnya menyebabkan kulit anda mudah dijangkti bakteria.

1) Herbal Blend Multi-Purpose Cream

Krim sapu ini merupakan krim yang semulajadi, tanpa bahan kimia, tanpa bahan pengawet yang terdiri daripada Sage,Horse Chestnut,Rosemary dan Yarrow yang bertujuan untuk melegakan keradangan kulit seperti gatal-gatal dan luka kecil.


Malah turut digunakan untuk jerawat kerana sifatnya yang tidak berminyak.Malah cream ini boleh digunakan secara harian untuk disapu diatas panau anda untuk mengelakkan jangkitan berterusan.



2) Garlic Complex

Merupakan antibiotik semulajadi yang sangat berkesan dan dapat menghalang kulat dari tumbuh dan merebak pada kulit.





3) Alfalfa Complex

Bertindak sebagai anti kulat dan memperbaiki keadaan kulit dengan berkesan serta anti radang.




4) Vitamin C Shaklee

Membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh untuk melawan jangkitan kulat.


Penjagaan luaran dengan Herbal Blend Multi-Purpose Cream dan dalaman dengan Garlic Complex,Alfalfa Complex dan Vitamin C amatlah berguna untuk mengawal PANAU anda daripada berulang apabila sistem pertahanan badan anda bertambah kuat.

InsyaAllah vitamin-vitamin ini selamat & dapat membantu mengatasi masalah jangkitan panau pada kulit anda daripada berulang. Mahukah anda terus berasa rendah diri dan malu dengan diri sendiri disebabkan oleh PANAU DI WAJAH? Anda perlu bertindak segera.

Akhir kata, ujian penyakit yang Allah berikan adalah ujian untuk kita. Keyakinan pada Allah harus tinggi dan setiap penyakit pasti ada penawarnya. Jangan cepat mengalah dan teruskanlah ikhtiar sebaik mungkin. Seterusnya kita tawakal pada Allah S.W.T



Jadi apa tunggu lagi? Order sekarang dengan satu KLIK sahaja lagi.

Jangan ragu-ragu untuk bertanya. Saya memang sangat-sangat hendak membantu anda
Hubungi saya.


Irwan Lee
011-27059209
“Hidup Bebas Panau”







1 comment: